2014-03-03 09:36:50

Voće, slatko voće

Dana 25. veljače 2014. dipl.ing. poljoprivrede Ivanka Hodak u sklopu projekta „Shema školskog voća“ održala je edukativno predavanje i radionicu u 2.a odjelu s temom „Voće – slatko voće.“

Power point prezentacijom prezentirala je voće kroz sljedeće teme:

  • Što je voće?
  • Značaj voća
  • Kemijski sastav voća
  • Kako jedemo voće?
  • Podjela voća (jabučasto, koštičavo, jagodasto, bobičasto, orašasto i južno voće)
  • Voće kao poklon (dar prijateljima umjesto slatkiša)

U završnom dijelu predavanja gosp. Ivanka Hodak pripremila je malu radionicu pod naslovom „Naj jabuka 2.a  razreda.“ Učenici su degustirali i ocjenjivali tri sorte jabuka: jonagold, idared i granny smith ocjenom od 1 do 5. Ocjenjivali su boju, oblik i okus jabuke. Prema ocjenama 2.a r. naj jabuka je jonagold s 255 bodova, idared i granny smith s 254 boda.

Učenici osim što su se zasladili svježim jabukama jeli su voćnu salatu i štrudlu od jabuka koju je pripremila njihova učiteljica. Kao napitak popili su svježe iscijeđeni sok od jabuka.

U drugom dijelu sata prof. tjelesne i zdravstvene kulture Veselka Čubelić održala je power point prezentaciju o:

važnosti pravilne prehrane odrednicama zdravog načina života (doručak, redoviti obroci, voće i povrće, kretanje, dovoljan unos vode, ograničena konzumacija slastica) pravilnoj i nepravilnoj prehrani (prednost pravilne prehrane) tanjuru pravilne prehrane (Što bi trebalo jesti svakog dana?)

-          polovicu tanjura neka ispuni voće i povrća (što više raznolikih boja)

-          četvrtinu tanjura neka čine žitarica (prednost imaju cjelovite žitarice)

-          preostalu četvrtinu tanjura neka čine proteini (prednost ima riba, meso peradi, jaja, grah i druge mahunarke)

-          i masti imaju svoje mjesto na tanjuru (maslinovo, bučino, repičino i suncokretovo ulje)

-          žeđ  gasiti vodom i nezaslađenim biljnim čajevima, a ne slatkim napitcima

-          ograničiti unos mlijeka i mliječnih proizvoda na 3-4 serviranja dnevno       

-          biti aktivan

-          uživati u hrani, ali smanjiti porcije i ne prejedati se

 

Što je jedno serviranje povrća, voća, žitarica, proteina mlijeka i mliječnih proizvoda i poželjnih masti? (praktična demonstracija pomoću šake i prstiju na ruci) S grickalicama pametno (količina koja ti stane u šaku)

 

U završnom dijelu sata učenici su u skupnom radu kroz igru s karticama sastavljali svoj dnevni jelovnik zdrave prehrane. 

Zaključak: Ako u svoju svakodnevnu rutinu uvedeš još i  umjerenu tjelesnu aktivnost bit ćeš zdraviji, spretniji i sretniji. Stoga kreni!

Fotografije moteže pogledati u galeriji, a prezentaciju u priloženoj datoteci.

             

Gordana Kovač, učiteljica


Osnovna škola Josipa Kozarca Slatina